We ResQ


Kies voor We ResQ calamiteitenservice omdat u het beste wilt voor uw erfgoedcollectie. Dankzij onze samenwerking met sterke partners zoals Belfor , ’s werelds grootste salvagebedrijf op gebied van utility calamiteiten, en Katoen Natie Art, een toonaangevend Belgisch bedrijf gespecialiseerd in erfgoedtransport en duurzame oplossingen, staan wij 24/7 voor u klaar. Dankzij onze partner Katoen Natie kunnen wij een duurzaam depot op veiligheidsniveau drie aanbieden .


Impact van Klimaatverandering

Met de opwarming van de aarde worden we wereldwijd geconfronteerd met een toename van extreme weersomstandigheden zoals hevige regenval, hittegolven, en stormen. Deze verschijnselen hebben een directe invloed op de kans op calamiteiten, zoals overstromingen, waterschade en schimmelvorming, die kunstcollecties ernstig kunnen bedreigen. Maar ook oorlogen en terrorisme zijn een harde realiteit. Bij We ResQ begrijpen we deze risico’s en hebben we onze diensten hierop afgestemd.

In een wereld waarin het weer in Europa steeds extremer wordt, is een overeenkomst met We ResQ een verstandige keuze. Wij werken samen met de hulpdiensten in uw regio, zodat zij bij een calamiteit volledig op de hoogte zijn van de waardevolle objecten in uw erfgoedinstelling.

Onze preventieve maatregelen, zoals schimmelpreventie en (klimaat)monitoring, zijn ontworpen om uw collectie te beschermen tegen de schadelijke effecten. Door in te spelen op de mogelijke gevolgen voor uw collectie, biedt We ResQ niet alleen reactieve ondersteuning bij calamiteiten, maar ook proactieve oplossingen die bijdragen aan de langdurige bescherming van uw waardevolle erfgoed.

Onze benadering is gericht op het voorkomen – beredderen en herstellen van calamiteiten. Daarom vinden wij het belangrijk om u en uw collectie te kennen door onze nadruk te leggen op het preventieve aspect. wanneer u een overeenkomst aangaat met We ResQ, bezoeken wij eerst samen met u de collectie en de expositieruimte. Hiervan maken wij een intern databestand dit stelt ons in staat om gezamenlijk te beoordelen hoe wij calamiteiten kunnen voorkomen, want dit is de kern van onze aanpak.

We ResQ 

Door te kiezen voor een van onze pakketten kunnen wij u gerust stellen tijdens een calamiteit.

Basic
  • Uitgebreide ondersteuning, inclusief hulp bij het invullen van de risicochecklist.
  • Beoordeling van het bestaande calamiteitenplan door onze CHV-manager.
  • 5% korting op onze diensten.
  • Snelle reactietijd en 24/7 noodhulptelefoon met partner Belfor.
  • Beoordeling van schade op locatie en rapportage.
  • Partnerwerking voor milieubewuste opslag bij Katoen Natie Art [1]
  • Restauratieadvies door onze conserveringsexperts.

[1] Kosten niet inbegrepen

premium
  • Mogelijkheid tot aanpassing van de overeenkomst tijdens de contractduur.
  • 7,5% korting op onze diensten (waaronder het schrijven van een CHV plan), ideaal voor musea met een grotere behoefte aan ondersteuning.
  • Flexibele opties gebaseerd op uw collectie en risico’s:
  • Schimmelpreventie: 4 luchtmetingen en 4 contactmonsters. (2x per jaar)
  • IPM beheer: Halfjaarlijkse controle van max. 30 insectmonitoren incl. rapportage.
  • Klimaatbeheer: Beoordeling van metingen uit max. 3 datalogger incl. rapportage. Per jaar
  • Conditiecontrole van 10 objecten in uw collectie.
  • Uitgebreidere services; Basisnoodreparaties, zoals stabilisatie van schilderijen of verwijdering van vocht na waterschade [1] .

[1] Maximum bedrag van 500 euro excl. btw.

advanced
  • Hoogste niveau van ondersteuning met uitgebreide keuzes en een korting van 10% op onze diensten.
  • Gold pakket
  • Mogelijkheid tot aanpassing van de overeenkomst tijdens de contractduur.
  • Inclusief uitgebreide calamiteitenkit en jaarlijkse calamiteitentraining.
  • Basisnoodreparaties inbegrepen [1] :
  • Stabilisatie van schilderijen, lijsten en waardevolle objecten.
  • Verwijdering van vocht of vuil na waterschade.
  • Tijdelijke bescherming van kunstobjecten tegen verdere schade.

[1] Maximum bedrag 1000 euro excl.btw

Overwegingen voor Abonnement vs. Ad-hoc Service

  • Met abonnement: Voorrang in responstijd, lagere kosten, en ondersteuning bij het voorbereiden van calamiteitenplannen. Wij kennen uw collectie plus logistiek binnen het gebouw. Plus dat wij u gebouw kennen en daardoor goed kunnen acteren. Als extra’s mobiele vriesapparatuur en anoxiebehandelingen tegen kortingstarief.
  • Zonder abonnement: Hulp op afroepbasis tegen een hoger tarief per incident, zonder voorbereidende ondersteuning.